Če smo pretežki in imamo enega od spodnjih simptomov, moramo obvezno shujšati.

Viseč trebuh, prsi in zadnjica; sopihanje in zadihanost za dihanje že pri najmanjšem naporu; obilno potenje tudi ko ni vroče; prekomerna žeja, zlasti ponoči; intenzivna želja po hrani; daljši, vendar nezadosten spanec; neprijeten telesni vonj; splošna bolečina v telesu; izguba spolne sle; pomanjkanje navdušenja nad življenjem;

Če večine teh simptomov nimamo, se ni treba lotiti stroge diete. Niti ne smemo na hitro hujšati. Telo potrebuje čas, da se prilagodi in zniža nastavljeno vrednost maščobe. Dokler ta ne bo padla, tudi teža ne bo. Vsa živila, ki povečujejo kafo, povečujejo težo. Prav tako vsa živila, ki obvladujejo kafo, ščitijo pred pridobivanjem telesne teže. Posebej se moramo izogibati naslednjim živilom: govedini in svinjini, maslu, siru, sladoledu, kisli smetani, žitom in žitnim izdelkom, belemu sladkorju in živilom, ki vsebujejo sladkor, alkoholu, ocvrti in hitri hrani in ekstremno slani ali kisli hrani, na primer kumaricam.

Če se lotimo na anti-kafa prehrane, smo pa vata tip, je to brez smisla, saj mora telo v resnici mora ojačati kafo, da ohrani ravnovesje. Dokler doše niso v ravnovesju, ne boste izgubili maščobe.

Do trajne izgube teže pride, ko znižamo raven nalaganja maščobe. Amfetamini, nikotin in tobak lahko začasno znižajo raven maščobe, ampak delujejo le tako dolgo, dokler jih uživamo. Na teži bomo pridobili takoj, ko prenehamo kaditi ali uživati tablete. Amfetamini in nikotin lahko vodita v odvisnost; od nikotina smo lahko celo bolj odvisni kot od heroina. Na telo učinkujeta tako, da zmanjšujeta telesno maščobo in sicer tako, da pospešujeta delovanje telesa in možganov.  

Ajurveda verjame, da lahko metabolizem pospešimo na zdrav, varen način, s telovadbo, določenimi dodatki, svetlobo in uživanjem hrane, ki nadzoruje vato, medtem pa v telesu kopiči kafo. Gre za počasnejši proces, ki pa je pri izgubi teže učinkovit.

Postopoma spremenimo prehrano. Hrane ne solimo, raje uporabljamo prašek alg (kelp). Omejimo uporabo sladil, redno pa užijmo med (ne uporabljajmo ga pri kuhanju), ki počasi zmanjšuje količino maščobe. Če uživamo veliko sladkega, užijmo psilium. Vlaknine pomagajo uravnovesiti telo, potem ko zaužijemo veliko sladkega. Čeprav je sadje sladko, pa vlaknine v sadju onemogočajo, da bi se sladkorji prehitro absorbirali. Vlaknine v zrnih ščitijo pred pretiranimi ravnmi sladkorja v krvi.

Ogljikovi hidrati (na primer žita) povečajo serotonin v možganih, kemikalijo, zaradi katere se počutimo sproščeni in zadovoljni. Čeprav lahko prehrana z visoko vsebnostjo beljakovin povzroči, da hitreje izgubimo težo, bomo bolj uživali in, če bomo uživali primerno količino ogljikovih hidratov.

Najboljše je, da zmanjšamo količino hrane pri vsakem obroku. Želodec se bo počasi začel krčiti in potrebe po hrani se bodo zmanjšale. Prenajedanje je pogost pojav pri vata in pita tipu kot pri pretežkem kafa tipu, ki se kljub temu, da ne je veliko, ne more znebiti odvečne teže.

Izločimo hladno hrano in pijačo. Nikakor ne smemo uživati ničesar, kar pride direktno iz hladilnika. Maščoba je naravna izolacija telesa in se naravno povečuje v hladnejših podnebjih. Neprekinjeno izpostavljanje hladni hrani in pijači, pa tudi klimi, prepriča telo, da mora poskrbeti za dodatno izolacijo, tako da se nastavljena vrednost maščobe povečuje navzgor. Telovadba, ki pomaga segreti telo, zmanjšuje potrebo po dodatni izolaciji.

Ko zmanjšamo vnos soli v prehrani, zmanjšajmo tudi splošen vnos vode. Pijmo, ko smo žejni, ampak ne nujno od šest do osem kozarcev dnevno, kar naj bi bilo nenapisano pravilo. Topla voda ali vroč zeliščni čaj topita maščobo. Še bolje je, če pijemo toplo vodo z limono in medom, ki mu lahko dodamo črn poper.

V času spremembe prehrane je pametno užiti minerale in vitamine, da telesu zagotovimo vsa potrebna hranila. Ti dodatki ne morejo zmanjšati nastavljene vrednosti maščobe, jo pa lahko ajurvedski zeliščni pripravki. Ti pripravki pomagajo odstraniti zaloge maščob. Ne gre za zaviralce apetita, ampak snovi, ki spodbujajo trajne spremembe presnove, tako da lahko ob zmanjšanem vnosu in primerni hrani ter vadbe, na dolgi rok izgubimo odvečno maščobo.

Na izgubo odvečne teže najbolj vplivajo grenka, ostra hrana, zelišča ali minerali. Nekaj aktivnih zelišč: črni poper, encijan, listi maline, žafran, kurkuma … tudi maščoba je ključna, vendar v ustrezni količini.

 

Prihodnjič, hrana za tip kafa.

 

http://www.panchakarma.com/ayurveda-t-1.html

 

 

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Podpora

Pogoji poslovanja
Načini plačila
Dostava
Vračilo izdelkov

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si