Ko pride do poškodb in krvavitev ...

Kamorkoli pogledam, je vse naokoli polno buč. Rumenih, zeelnih, okroglih, podolgovatih. Uživam v bučah, pripravljenih na najrazličnejše načine. In po novem sem začela zbirati še semena. Sušim jih na soncu, ker bom iz njih pripravila odličen bučni namaz. Po nasvetu supernutricistke Lee Thaler. Ki nam je o bučah zaupala naslednje:

Bučna semena so odličen vir proteinov ter mineralov in imajo kar nekaj dobrih učinkov na zdravje. V njih se namreč skrivajo velike vrednosti kalcija, magnezija, cinka, železa in fosforja, poleg tega pa prispevajo tudi k dobri prebavi, krepijo živčni sistem, lase in nohte ter povečujejo možganske sposobnosti. Za moške so bučna semena koristna tudi zavoljo svojih pozitivnih učinkov na zdravje prostate, zaradi česar jih moškim nad 40. letom starosti toplo priporočajo. Poleg naštetega vsebujejo tudi dobre količine vitamina A, B in vitamina E, so pa tudi dober naravni antioksidant.

Surova bučna semena so odlično naravno zdravilo pri težavah s sečili, saj krepijo mehur in uravnavajo njegovo delovanje. Varujejo pred ledvičnimi kamni, učinkovito pa na naraven način ščitijo tudi pred črevesnimi paraziti, recimo pred glistami. Ker vsebujejo fitosterole, bučna semena znižujejo nivo škodljivega holesterola v krvi in varujejo pred rakom. Pripomorejo pa tudi k boljšemu počutju, saj vsebujejo učinkovino L-triptofan, ki pomaga odpravljati depresijo.

Bučna semena je najbolje uživati surova, saj s praženjem ali kako drugo obliko toplotne obdelave izgubijo večino hranil. Med uživanjem jih je dobro pošteno zgristi in prepojiti s slino, saj tako najbolje izkoristimo njihovo hranilnost. Sicer pa lahko bučna semena uporabimo za razne solatne prelive, omake, juhe in tudi sladice.

Recept za namaz iz bučnih semen:

  • 150 g bučnih semen
  • 80–90 g bučnega olja
  • 4 ščepci soli

V mešalnik nalijemo bučno olje, dodamo semena in sol in zmiksamo do željene strukture.