Zakaj bi zvečer uživali umetna pomirjevala in uspavala, ki imajo mnoge neželene stranske učinke, če pa nam je mati narava dala vse, kar potrebujemo za kakovostno spanje. Tudi zelišča, ki ukanijo nespečnost. Tako, da umirijo telo in uravnajo raven stresnega hormona kortizola, ki bi nas sicer ponoči držal budne. In tako, da iz duše preženejo tesnobna stanja in čezmerno vznemirjenost.

Preizkusimo različna zelišča in odkrijmo tisto, ki najbolje deluje na nas. Morda čaj iz cvetov vrtnice, bazilike ali kave kave?

PASIJONKA

Pasijonka lajša nespečnost in pripomore, da spimo vso noč. Varno jo lahko uživajo tudi otroci. Lahko jo uživamo redno v večjih odmerkih, dokler ne čutimo zaspanosti. Pomaga tudi v primerih, če se ponoči pogostokrat prebujamo. Pasijonka je na voljo v kapsulah ali kot čaj.

LUBJE MAGNOLIJE

Lubje magnolije nas na spanje pripravi tako, da zniža raven stresnega hormona kortizola v telesu. Pomaga, da se sprostimo in postanemo dovolj zaspani, da hitro potonemo v spanec. Zaužijemo ga, tik preden gremo spat, saj ima na nas zelo uspavalen učinek in po zaužitju ne moremo zbrano opravljati vsakdanjih opravil. Na voljo je kot prehranski dodatek.

ASHWAGANDHA

Ashwagandho (ašvaganda), imenovano tudi indijski ginseng, v ajurvedski medicini uporabljajo že tisočletja. Deluje protistresno, zato je idealni naravni dodatek za sprostitev pred spanjem. Ker zniža raven kortizola, umiri naše možgane in nas prej spravi v posteljo. Na voljo je v kapsulah. Priporočljiv odmerek so tri do štiri kapsule, vsaka vsebuje od 250 do 350 miligramov ashwagandhe, najbolje jih je zaužiti zvečer.

KAVA KAVA

Kava kava (Piper methysticum) blaži tesnobo in pretirano vznemirjenost, zato je primerna za tiste, ki ponoči zaradi nespečnosti gledajo v strop. Umiri možgane, sprošča in pomaga hitreje zatisniti oči. Čaj zaužijemo približno pol ure prej, preden se odpravimo v posteljo. Na voljo je v kapsulah.

SVETA BAZILIKA

V ajurvedi so prepričani, da sveta bazilika čisti telo. Zmanjšuje tesnobnost in lajša potrtost. Idealna je za nesrečneže, ki se ponoči zaradi nespečnosti večkrat prebujajo. Znižuje raven stresnega hormona kortizola, zato je velika verjetnost, da nas bo sprostila, če se bomo ob treh ponoči zbudili zaradi stresa. Deluje tudi antibakterijsko, varuje pred sladkorno boleznijo, znižuje raven slabega holesterola, varuje naše sklepe, znižuje raven želodčne kisline in izboljša delovanje možganov. Na voljo je v kapsulah.

ZELENA META

Ima mnoge blagodejne učinke na zdravje, med drugim botruje pomirjujočemu spanju. Zaradi vsebnosti veliko mentola sprošča, zato hitreje zaspimo. Pred spanjem spijemo čaj iz listov zelene mete, ki mu dodamo limono in med. Uporabimo sveže ali posušene liste. Sveže lahko dodamo solati, omakam ali z njimi okrasimo jedi.

CVETOVI VRTNICE

Vrtnični čaj lahko pripravimo iz posušenih cvetov vrtnice. Blaži potrtost in tesnobo. Sprošča, med spanjem popravlja poškodbe v celicah in dviguje naš imunski sistem. Ker umirja um, bomo šli v posteljo pomirjeni. Za dobro spanje spijemo skodelico čaja, preden pomahamo dnevu v slovo.