Sončnična semena so polna pomembnih hranil in imajo številne koristi za zdravje. Študije kažejo, da lahko hranila in ostale spojine v sončničnih semenih zmanjšajo tveganje za bolezni srca, raka, izboljšajo delovanje ščitnice in uravnavajo krvni sladkor.

Zmanjšujejo tveganja za bolezni srca

Vitamin E je močan antioksidant, ki ga najdemo v oreščkih in semenih, tudi v sončničnih. Dodajanje sončničnih semen v prehrano prispeva k zmanjšanju kroničnega vnetja, ki je pogosto vzrok številnim boleznim. Raziskave kažejo, da je dlje čase trajajoče vnetje povezano z večjim tveganjem za bolezni srca, kap, raka, sladkorno bolezen in nevrodegenerativne motnje, kot sta Alzheimerjeva in Parkinsonova bolezen. Sončnična semena znižujejo ravni holesterola in trigliceridov, ki so glavni dejavniki tveganja za bolezni srca.

Borijo se proti raku

Sončnična semena vsebujejo spojine, ki delujejo preventivno, saj zavirajo razvoj raka. Antioksidanti v sončničnih semenih se uporabljajo za obnovo DNK in upočasnjujejo rast mutiranih rakavih celic. Sončnična semena vsebujejo tudi selen, antioksidant, ki preprečuje raka. Selen preprečuje širjenje rakavih celic in tumorjev.

Podpirajo delovanje ščitnice

Ščitnična žleza vpliva na številne procese v telesu, med drugim uravnava temperaturo, srčni utrip in metabolizem. Če ščitnica ne deluje pravilno, smo lahko utrujeni, pridobivamo na teži ali imamo težave s telesno temperaturo. Selen, ki ga je v sončničnih semenih ogromno, pomaga ščitnici. Če jo želimo ohraniti zdravo, v prehrano vključimo hrano, ki vsebuje jod in selen.

Dobra za kosti in mišice

Sončnična semena vsebujejo veliko magnezija, ki pomaga uravnavati razmerje med kalcijem in kalijem v celicah. To vpliva na zdravje srca in žilja ter ohranja zdrav krvni tlak in zdrave kosti. Magnezij preprečuje nastajanje krvnih strdkov in kalcifikacijo v kosteh, pomagal pa naj bi tudi pri kroničnih migrenah, zaprtju, pri kronični utrujenosti, pa tudi pri simptomih, povezanih z motnjami razpoloženja, na primer pri depresiji in strahu. Pantotenska kislina v semenih ima pomembno vlogo pri tvorbi maščob, uravnavanju hormonov in ohranjanju zdravja možganov.

Uravnavajo krvni sladkor

Sončnična semena so polna vlaknin in uravnavajo ravni sladkorja v krvi. Vlaknine upočasnijo vsrkavanje sladkorja v kri.

Dobra za kožo

Vitamin E je močan antioksidant, ki ohranja mlado, močno in zdravo kožo. Sončnična semena vsebujejo veliko vitamina E in ključne maščobne kisline, ki pomagajo ohranjati kožo navlaženo.