Ko pride do poškodb in krvavitev ...

Vse bolj oboževana konopljina semena niso le zdrava, ampak tudi nadvse okusna. Seveda, če jih znate pripraviti v pravi kombinaciji. Pri mojih štiriinštiridesetih se že malo spogledujem z njimi, saj so dobri za možgane in živce. Polni vitaminov in mineralov zavirajo vnetja in še in še. Z Leo Thaler, supernutricistko, sva se nedavno skupaj navduševali nad učinki, zaupala pa mi je tudi dva krasna recepta.

Konopljino seme je izvrsten vir prehrane, saj vsebuje vse esencialne maščobne kisline in esencialne aminokisline potrebne, ki ohranjajo zdravo človeško življenje. Je najbolj popoln vir beljakovin, kar ga je najti v rastlinskem svetu. Raziskave esencialnih maščobnih kislin so privedle do spoznanja, da je idealno razmerje omega 6 in omega 3 v človeškem telesu 3 : 1 in konopljino olje se je izkazalo za človeku najbolj usklajeno pri esencialnih maščobnih kislinah, saj ima prav takšno razmerje (3 : 1), kot je v telesu idealno.

Konopljino seme vsebuje vitamin B-kompleks (B1, B2 , B3 in B6), s pozitivnim vplivom na možgane in živce, kožo in lase. Naravne antioksidante (vitamin A, E, C) in vitamin D. Prav tako vsebujejo minerale kalcij, železo, fosfor, magnezij, cink, baker in mangan. Učinkovine v semenih nam pomagajo tudi pri hujšanju, hitrejšemu okrevanju po poškodbah in zdravljenju, znižujejo holesterol in krvni tlak, zavirajo vnetja ter uravnavajo prebavo in raven sladkorja v krvi.

Semena lahko pojemo surova, jih potresemo po gotovih jedeh, solatah, dodamo h kosmičem, v doma pečen kruh, piškote ali pecivo, primešamo v jogurt, skuto ter sadnim in zelenjavnim kašam ter smutijem. So odlična zamenjava za meso in ribe. Z njimi izboljšamo okus rižotam, krompirjevim jedem, omakam in pečenkam.

Že žlica semen na dan bo prinesla številne koristi: 
·       okrepila bo imunski sistem, saj snovi v semenu spodbujajo tvorbo protiteles 
·       okrepila bo srce in zmanjšala tveganje, dabomo zboleli za boleznimi srca in žilja
·       očistila bo ožilje
·       ugoden vpliv ima na kožo, lase in oči 
·       uravnava metabolizem
·       krepi živčni sistem, še zlasti pa delovanje možganov 
·       lajša številne bolezni (arteriosklerozo, alergijo, očesne bolezni, luskavico, čire in razjede, sladkorno bolezen, simptome menopavze,..)

Tako, sedaj pa hitro pokukajte še v Recept tedna in morda vas bo ideja za poletno kosilo vendarle navdihnila.