Kako si lahko pomagamo pri gastritisu z fitoterapijo?

Za vse, ki ne smete jesti glutena, ne želite pa se odpovedati kruhu, sladicam in močnatim jedem, lahko izbirate med številnimi vrstami moke.

Kokosova moka
Kokosova moka je odlična zamenjava za belo in pšenično moko. Prehrana s kokosovo moko je bogata z vlakninami in zdravimi maščobami. Smiselno jo je vključiti v prehrano z manj ogljikovimi hidrati, pri paleo ali veganski dieti. Kokosova moka pomaga tvoriti zdrave ravni krvnega sladkorja, pomaga pospešiti prebavo in krepi zdravo srce. Kokosova moka ima pozitiven učinek zaradi velike vsebnosti topnih in netopnih prehranskih vlakninam ter vsebnosti zdravih maščob.

Moka vzklile koruze

Moka vzklile koruze je brezglutenska kaša, primerna za peko kruha. Kalitev se zgodi, ko vzamemo zrno in ga namočimo za 12 do 48 ur. To uniči fitinsko kislino v moki. Fitinska kislina se veže na minerale. Če danes kupujete polnozrnat kruh, boste opazili, da na embalaži piše "vsebuje riboflavin", kar pomeni vitamin B2 in nekaj drugih vitaminov. Resnica je, da ko to zaužijete, teh vitaminov ne absorbirate, ker so vezani na fitinsko kislino. Ko pa zrno vzklije, to uniči fitinsko kislino, tako da imajo vitamini in minerali prosto pot, da jih absorbirate in prebavite.

Ovsena moka

Sledi ovsena moka brez glutena. Mnogi se sprašujejo: "Ali je oves brez glutena?" Če kupite naravni oves, je lahko brez glutena. Ovsena moka je po prebavljivosti celo boljša od navadnega ovsa - hranila, vključno z vsemi vitamini in minerali, ki jih najdemo v ovsu, so lažje prebavljiva. Oves prav tako pomaga zniževati holesterol, krepi imunost in še kaj.

Riževa moka

Naslednja moka je rjava riževa moka, še ena moka brez glutena. Riževa moka vemo, da je za večino ljudi nealergenska in dobro prebavljiva. In če se ne želite odpovedati testeninam, so rjave riževe testenine več kot odlična izbira. Če je le mogoče, je treba prej izbrati rjavi riž kot belega, ker je v skladu z najbolj zdravo hrano na svetu: "Popolno mletje in poliranje, ki rjavi riž pretvori v beli riž, uniči 67 % vitamina B3, 80 % vitamina B1, 90 % vitamina B6, polovico mangana, polovico fosforja, 60 % železa ter vse prehranske vlaknine in esencialne maščobne kisline, ki so v rižu."

Mandljeva moka

Hranljivi mandlji so polni L-arginina, magnezija, bakra, mangana, kalcija in kalija. Študije, objavljene v reviji Nutrition Reviews, kažejo, da mandlji vplivajo na zniževanje holesterola LDL, zlasti pri osebah z visokim holesterolom in sladkorno boleznijo. Mandlji so polni vlaknin in vsebujejo nekatere vrste zdravih maščob. Prav tako so dobri za peko. Mandljeva moka je odlična za pripravo piškotov, tort in drugih pekovskih izdelkov.

Moka iz tapioke

Tapioka je ena najčistejših oblik škroba. Tapioka se običajno uporablja kot zgoščevalno sredstvo. Je nizkokalorična izbira, ki ne vsebuje sladkorja. V četrt skodelice moke tapioke je 100 kalorij, 26 gramov ogljikovih hidratov in skoraj nič sladkorja, maščob ali beljakovin. Medtem ko je moka tapioka odlično sredstvo za zgoščevanje, je kasavna moka morda boljša izbira. Tapioka in kasava moko dobimo iz korenine cassave. Tapioka pa izvira samo iz koreninskega škroba in se nato beli. Cassava vsebuje več vitamina C in je na splošno manj predelana.

Čičerikina moka

Indijska čičerikina moka, znana tudi kot gram moka, garbanzo moka ali tradicionalno besan - ima številne koristi za zdravje. Kot član družine stročnic, čičerika zagotavlja veliko vlaknin, ki pomagajo pri prebavi in pospešujejo hujšanje. Čičerikina moka vsebuje idealno razmerje med magnezijem in kalcijem, vitamine skupine B in velike količine folatov. Folat igra vlogo pri podvajanju DNK in prispeva k zmanjšanju tveganja za okvaro živčne cevi za 26 odstotkov. Eden najbolj priljubljenih načinov uporabe čičerikina moke je izdelava socce, testa, ki je podobno palačinki ali tankemu kruhu (vendar brez glutena!). Tradicionalno je narejena iz čičerikine moke, oljčnega olja in začimb.

Sorghum ali sirkova moka

Zraven imamo še sirkovo moko. Kot močna moka se sirkova moka najbolje obnese v receptih, za katere je potrebna majhna količina moke ali kadar jih uporabljamo v kombinaciji z drugimi lažjimi mokami brez glutena. Ta vrsta moke zagotavlja velike količine vlaknin in antioksidantov. Pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja in v boju proti vnetjem in boleznim. Če želite shujšati, sirek vsebuje tanine, ki naj bi pomagali v boju proti debelosti.

Kasava moka

Kasava moka je narejena z drobljenjem in sušenjem korenine cassave (znana tudi kot "yuca"). Ena skodelica surove kasave zagotavlja 71 odstotkov dnevnih potreb po vitaminu C, ki spodbuja zdravo kožo, se bori proti poškodbam prostih radikalov in izboljšuje zdravje dlesni in zob. Čeprav kasava moka zagotavlja malo drugih hranilnih snovi, omogoča uživanje pekovskih izdelkov z nizko vsebnostjo kalorij, maščob in sladkorja.

Amarant moka

Amarant je zelo vsestranska rastlina. Uživamo ga lahko kot listje, žitno zrno ali žitno moko. Amarant moka ima zemeljski okus po orehu, ki običajno prevzame okuse drugih sestavin. Amarant pomaga v boju proti sladkorni bolezni, podpira zdravje kosti in telesu zagotavlja potrebne beljakovine. Ena skodelica kuhanega amarant zrna vsebuje devet gramov beljakovin, 160 miligramov magnezija ter veliko mangana, fosforja in železa. Tako kot čičerikina moka tudi amarant moka vsebuje ogromno folatov, zaradi česar še zlasti koristi nosečnicam.

Ajdina moka

Ajda je seme, ki zagotavlja toliko prehranskih in antioksidativnih koristi, da jo včasih imenujemo superhrana. To seme telesu zagotavlja vitamine skupine B in minerale, kot so mangan, magnezij, cink, železo in folati. Ajda pomaga znižati raven holesterola in krvnega tlaka in izboljšuje prebavo.

Tefova moka

Tef, najmanjše zrno na svetu, ne vsebuje glutena in je odlična alternativa beli in pšenični moki. Z veliko železa, fosforja, vitaminov skupine B, kalcija in drugih ključnih mineralov lahko tef moka pospeši prekrvitev, izboljša simptome PMS, okrepi imunski sistem, podpre zdravje srca in ožilja ter kosti in še več. Tef moko je najbolje uporabiti v kombinaciji z drugimi mokami brez glutena, ker bodo sicer pekovski izdelki suhi in grobi. Tef pogosto zamenjujejo s prosom, zato lahko v receptu, kjer je ključna sestavina proso, le tega zamenjamo s tefom.

Kriket moka

Nazadnje imamo kriketno moko. Kriketna moka, narejena s sušenjem ali praženjem čričkov, je odlična izbira moke brez glutena, ker je polna beljakovin. Kriketna moka ima trikrat večjo količino beljakovin kot zrezek in dvakrat večjo količino beljakovin kot piščančji. Kriketna moka zagotavlja tudi vitamin B2 in B12, železo in kalcij.

vir: draxe.com