Visoko beljakovinske diete, kot je na primer Atkinsova, je ljudem privzgojila prepričanja, da je možno shujšati le z visokim vnosom živalskih beljakovin. Veliko nas je, ki dejansko pojemo preveč mesa in drugih beljakovin živalskega izvora, kar ni dobro za ledvice, saj ustvarja preveč kisline.

Presežek beljakovin se v telesu namreč spremeni v maščobo. Naši predniki so iz živalskih beljakovin dobili le 5 odstotkov dnevnega vnosa kalorij, danes pa iz teh dobimo 40 odstotkov kalorij. Če smo vegani ali pa zgolj zato, ker želimo zmanjšati vnos beljakovin iz živalske prehrane, si lahko pomagamo z beljakovinami iz rastlinskih virov. Pomagajo uravnavati telesno težo, uravnavajo krvni sladkor in dajo občutek sitosti.

Najboljši veganski viri beljakovin:

  • stročnice: fižol v zrnju, črni fižol, pinto fižol, romano fižol, čičerika, soja, zelena soja;
  • orehi (nepredelani, nesoljeni) vključno z: mandlji, brazilskimi oreščki, indijski oreščki, makadamijo, ameriškimi orehi, pistacijami, orehi;
  • kvinoja
  • semena: chia, lanena, konopljina, bučkina, sončnična, sezamova;
  • izdelki iz soje (organska, ki ni gensko spremenjena): tofu, miso, tempeh;
  • mlečni izdelki: mandljevo mleko, kokosovo mleko, konopljino in sojino mleko;
  • avokado
  • kokos

Na seznamu ni beljakovin v prahu. To je zato, ker jih je večina močno obdelanih, polnih dodanih sladkorjev ali takih, ki vsebujejo nevrotoksičen mononatrijev glutamate v eni svojih številnih oblik.

 

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Podpora

Pogoji poslovanja
Načini plačila
Dostava
Vračilo izdelkov

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si