Apigenin je polifenol, ki ga najdemo v peteršilju in zeleni. Gre za poceni hranilo, ki ščiti pred rakom. Kar ga dela fascinantnega, je dejstvo, da uničuje rakave celice in ščiti DNK pred strupi iz okolja. Sestavine, kot je indol 3 karbinol (I3C) najdemo v križnicah. Te se skupaj z apigeninom borijo proti raku in drugim, s starostjo povezanim boleznim.

Po grobih ocenah naj bi v Evropi zaradi te bolezni obolelo že 14 milijonov ljudi, v Sloveniji pa naj bi bilo po nekaterih podatkih trenutno obolelih okoli 600 oseb. Uspešno jih lahko pozdravimo s kisikovimi terapijami. (Na fotografiji: Nina Škoberne iz hiperbaričnega centra AHA Vojnik).

Poleg hormonskih neravnovesij, ki se kažejo v oblivih vročine, in nihanjih razpoloženja, je ena od najtežjih stvari, ki jih mora ženska v menopavzi sprejeti, nenadzorovano povečanje telesne teže. Ni čudno, da večina žensk težko sprejme, da se nekoč čvrsto telo tako spremeni. Na žalost se te telesne spremembe pojavijo, tudi če redno vadimo in pazimo, kaj jemo. Večina žensk postane obupana, ker se ne glede na to, kaj počnejo, redijo.

»Zakaj sploh umre človek, ki mu na vrtu raste žajbelj?« Zdravilka in vizionarka Hildegarda iz Bingna (1098–1179) je zelo cenila žajbelj. Opisala ga je kot zdravilno rastlino s toplo in suho naravo, ki raste bolj zaradi sončne toplote kot zaradi vlažne zemlje. Koristen je proti bolezenskim sokovom, ker je suh.

Poznano je, da je korenje dobro za oči, le redki pa vedo, da pomaga tudi pri kašlju. Skupaj z medom in drugimi sestavinami odlično odstranjuje sluz iz pljuč. Korenčkova juha je ljudsko zdravilo pri prehladu in gripi, če pa se nam mudi, ga lahko uporabimo tudi kot sirup. Večina sirupov proti kašlju vsebuje umetna barvila, arome in konzervanse. To zdravilo pa je brez dodanih strupov in bolj okusno kot katerikoli drugo 'z okusom'.

Prosti radikali so ena od največjih groženj našemu zdravju. Te nestabilne molekule napadajo in uničujejo celice v našem telesu, celične poškodbe pa pospešujejo staranje in so glavni vzrok degenerativnim boleznim. Njihove škodljive učinke preprečimo z močnimi antioksidanti.

Marsikje po svetu je dremanje nekaj povsem običajnega in nima nič skupnega z lenobo. Če se ob koncu tedna radi spravimo na kavč ali v posteljo, to ni nič narobe. Dremež je zdrav in je sestavni del cirkadiani ritma. Kratek počitek nas napolni z močjo in poskrbi, da smo dlje budni in bolj učinkoviti pri delu. Apple in Google sta le dve znani med številnimi svetovnimi podjetji, ki omogočajo zaposlenim, da po kosilu za kratek čas zadremajo. Študije potrjujejo, da dremež izboljša zavedanje in produktivnost.

Povprečni Američan zaužije okoli 52 čajnih žličk sladkorja dnevno. V to niso všteti sladkorji v sadju, zelenjavi, stročnicah in žitih. Proizvajalci služijo na naši odvisnosti in pravijo, da nam ne škodijo, v resnici pa so sladkorji zelo nevarni. Povezujejo jih z …

"Mnogi med vami iščejo zdravila, ampak pomembno je, da izhajate iz sebe, saj so številne fizične bolezni manifestacija prihičnih užalostitev. Oprostite in pojdite naprej," je svetovala Sveta Hildegarda iz Bingna. Metka Cesar bo za vas vsak mesec (nasvete najdete v tiskani izdaji priročnika za zdravje in srečo PREVENTIVA) povzemala koristne nasvete, ki bodo v pomoč psihičnemu in fizičnemu zdravju.